Czy suplementy na masę to konieczność?

Czy nie jest tak, że przyjmując suplementy próbujemy iść drogą na skróty, myśląc "a może się uda..."? Czy nie podglądasz ukradkiem lub nie podpytujesz kolegów, którzy już zbudowali masę, jakich supli używali? Może raczej powinieneś pytać jaki trening kolega stosuje na budowanie masy lub jak komponuje sobie posiłki w dni treningowe i bez treningowe...

Pamiętaj, że jesteśmy tym co jemy, a raczej tym co trawimy i zostaje wchłonięte. Dzięki temu mechanizmowi nasz organizm może czerpać wartości odżywcze z pożywienia i rosnąć (dosłownie) w siłę. Suplementy mogą jedynie ten proces wspierać, ale nie zastąpią dobrze zbilansowanej diety i odpowiednio ułożonego planu treningowego. Pamiętaj, że częścią planu treningowego musi być także czas na odpoczynek, czyli regeneracja.

Suplementy na masę powinny być przyjmowane w rozsądnej ilości, zarówno ze względów ekonomicznych, jak i zdrowotnych. To, co przede wszystkim potrzebujesz, to dobry komplet witamin i minerałów. Są na polskim rynku kompleksy przygotowane specjalnie dla mężczyzn aktywnych fizycznie. Kolejny suplement warty rozważenia to jakaś forma zhydrolizowanego białka. Jeśli Twoim głównym celem jest budowa masy to wybierz odzywkę węglowodanowo-białkową tzw. gainer, zwłaszcza jeśli masz problem z szybką przemianą materii. Odżywka taka przydaje się kiedy nie masz czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku np. ćwiczysz rano i chciałbyś jak najszybciej po wstaniu zjeść coś konkretnego lub pora na posiłek wypada w pracy. Ostatni polecany suplement to kreatyna, buduje zarówno siłę, jak i masę.